anak panah

Cute Polka Dotted Magenta Bow Tie Ribbon

Monday 19 December 2011

Happy Birthday Afako Zerra

Hey Azera binti kasim ! happy birthday to you :) yeah ! umur sudah 18 tahun . . kesian aku kan ? orang lain menanti hari nak masuk 19 tahun , aku baru nak cecah . . padahal lahir sama tahun . . tapi aku ketinggalan jauh tersesat lahir bulan 12 . . ada untung dan ruginya juga lahir lambat niy . . yang untungnya , kita lambat tua . . yang ruginya pula , macam-macam lah ! hehehehe . . okay , dari sekolah  gelaran 'adik' tu terlekat kat aku sampailah sekarang . . kitaorang sebaya , tapi aku dipanggil adik , kawan-kawan aku ada yang aku panggil kakak atau abang :) yang umur bawah aku pula , first time aku dengar dorang panggil aku 'kak adik' kot  . . budak yang panggil uh 1 team olahraga kat sekolah dulu . . start dari sorang yang panggil , berjangkit-jangkit pula yang ikot . . hahaha  So , ramailah yang panggil macam tu :)

kalau korang nak tahu , aku paling takut nak sambut birthday ! tiap-tiap tahun lagi beberapa hari nak birthday aku . . mesti ada benda buruk jadi kat aku . . erghh ! tak dinafikan lagi , tahun niy pon sama babe ! :( benda yang sama terjadi kat aku tahun lepas waktu lagi 2 hari nak birthday aku . . terjadi semula pada tahun niy dan pada tarikh yang sama . . sedih kan ? orang dapat hadiah , aku dapat air mata :'(  aku hampir down kot ! but aku cuba kuatkan hati tempuh benda niy semua . . dari pengalaman lepas aku dapat jadikan kekuatan untuk aku berdiri semula . . mungkin ada hikmah benda niy terjadi kat aku . . tapi aku bersyukur sebab aku masih ada dia . . aku tak hilang dia , aku cuma hilang ikatan dengan dia . . mungkin dari situ , membuatkan aku masih lagi dapat tersenyum dan makin rapat dengan dia . . insyaAllah , 1 hari nanti aku akan dapat semula ikatan yang hilang tu . .
AIR MATA mula membasahi pipi tanpa disedari, HATI mula lemah kerana tak mampu untuk mengawal emosi yang kian membara. MULUT mula menyoal kenapa jadi begitu. HATI cuba mengatasi perasaan itu dengan berzikir. AKAL tahu ada hikmahnya disebalik apa yang berlaku. MATA tak berhenti-henti mengeluarkan AIR MATA. HATI cuba memujuk...Namun MATA masih menangis... HATI memang TERLUKA namun ia cuba menghadapi KESEDIHAN...HATI tahu ia mampu... AKAL memberikan kata-kata semangat & motivasi kepada HATI & MATA. lalu, MATA pun mula berhenti mengeluarkan AIR MATA & HATI mula REDHA dengan ketentuanNya...

No comments:

Post a Comment