anak panah

Cute Polka Dotted Magenta Bow Tie Ribbon

Saturday 31 December 2011

Ending of 2011

Assalamualaikum . . aku terasa sebak sangat malam niy . . tak tahu kenapa . . maybe terlalu rindu kat abang KLMU aku . . maybe juga sedih nak tinggalkan my family especially buah hati aku (adik-adik) sebab nak stay kat kolej balik lepas sebulan lebih menikmati cuti sem di teratak tercinta . .  2011 ? aku terlepas bebanan dari sekolah . . tak payah bangun pagi lagi siap nak pergi sekolah . . tak payah nak buat homework malam-malam . . tak payah pakai lagi baju sekolah . . dan tak payah lagi nak beratur tunggu bas time pergi dan balik sekolah . .  last one , tak payah lagi merimaskan diri pakai baju KRS macam niy tiap-tiap hari isnin . .


 okay , 2011 juga lah yang banyak ajar aku mencari rezeki hasil titik peluh sendiri . . ya Allah , sumpah susah nak cari kerja zaman sekarang kan ? interview banyak tempat . . but yang dapat . . dalam 3 4 je . . hai , malang nasib aku . . tak putus asa mencari rezeki sendiri . . akhirnya dapat juga aku rasa macam mana susahnya nak dapatkan sesuap nasi . . biasa dengar dari ibu ayah je . . kerja lagi penat dari belajar . . aku tak percaya pun . . sekarang baru tahu apa yang ibu ayah cakap tu semua betul . . kerja memang lagi penat dari belajar . . Alhamdulillah , rakan sekerja semua 1 kepala :)


next , 2011 juga tolong aku hidup berdikari . . first time jauh dari keluarga . . sambung belajar . . siapakan keperluan sendiri . . sarapan buat sendiri , baju basuh + iron sendiri , makan beli sendiri , tidur bangun sendiri . . semua sendiri . . pengakuan jujur dari aku . . hipocrit life aku kat kolej lah . . hehe . . life aku yang simple dengan jeans , t-shirt and freehair . . sampai sana bertutup terlingkup taw ! hahaha . . pergi kelas wajib bertudung + berbaju kurung . . selain pergi kelas , pakaian wajib menutup aurat . . tudung memang sentiasa terlekat kat kepala aku . .


for the last one , pada tahun 2011 telah membukakan pintu hati aku untuk lelaki . . aku dapat semula kepercayaan yang telah hilang dalam diri aku terhadap lelaki . . Alhamdulillah . . bersyukur sebab Allah bagi peluang untuk aku bercinta lagi . . even umur still lagi muda nak fikir tu semua tapi semua perempuan memerlukan perhatian dan kasih sayang dari lelaki . . betul tak ? aku dah puas kecewa sebelum niy . . dah puas sangat terseksa dengan perangai lelaki . . hope , tak kan berulang lagi . . insyaAllah . . walau apa pun . . aku still pegang dengan kata-kata . . kalau ada jodoh , tak kan kemana . . hidup aku tahun niy banyak membuatkan aku tersenyum semula dan lebih bahagia . .thats for ending of 2011 in my life . . 



welcome 2012(!)
tahun baru , hidup baru , azam baru . .
sekian :)


No comments:

Post a Comment